שטר חוב שכירות – האם שימושי כערבות לשכירות?

שטר חוב שכירות כערבות אישית לחוזה השכירות
שטר חוב שכירות כערבות אישית לחוזה השכירות

מה זה שטר חוב שכירות?

צריכים מומחה בדיני מקרקעין?

השאירו פרטים לחזרה:

בלחיצה על כפתור "שליחה" אני מאשר/ת חזרה טלפונית.

גרים במבנה פוטנציאלי לפינוי בינוי?

בואו לבדוק תהליך התחדשות עירונית בבניינכם או של קרוביכם

שטר חוב זה מסמך בו אדם מתחייב בכתב לשלם סכום כסף קבוע מראש במידה ועבר על תנאי החוזה / נמנע מקיום תנאים אשר מופיעים במסמך. שטר חוב משמש כערבות חזקה יותר אשר בית המשפט מכבד וניתן לעשות בו שימוש מול הוצאה לפועל כדי לגבות את החייב. מאחר ובכל זאת מדובר בהליך מורכב כפי שיובהר בהמשך, יש שלא יראו בו כהגנה המושלמת.

הורדת שטר חוב רלוונטי:
שטר חוב שכירות באנגלית להורדה

שטר חוב שכירות בעברית להורדה

 

שטר חוב שכירות עם ערבים

שטר חוב בו חתומים ערבים שמוכרים לכם ולשוכר משפרים משמעותית את היכולת קיום של שטר החוב, כאשר ערבים חותמים על השטר הרי הם לוקחים על עצמם את חובת התשלום כפי שמופיע בו במקרה והשוכר לא יעמוד בדרישות או יעלם. קשה למצוא ערבים ואלו יחתמו אך ורק אם הם בטוחים במאת האחוזים שהשוכר אכן יעמוד בשלו ולכן מדובר בהגנה טובה מאוד.

שטר חוב שכירות ללא ערבים

שטר חוב שלא חתומים עליו ערבים – לא שווה הרבה. אותו השוכר שחתם על חוזה השכירות חתום על שטר חוב אבל אם הפר חוזה אחד אין מניעה שיפר גם את שטר החוב הנוסף. לא מומלץ להיעזר בשטר חוב ללא ערבים שמוכרים לכם ובוודאי שאסור להסתמך על דבריו של השוכר שהרי הוא מעורב בדבר וכאשר יום אחד יעלם לא יהיה ממי לגבות את חובו.

צריכים מומחה בדיני מקרקעין?

השאירו פרטים לחזרה:

בלחיצה על כפתור "שליחה" אני מאשר/ת חזרה טלפונית.

גרים במבנה פוטנציאלי לפינוי בינוי?

בואו לבדוק תהליך התחדשות עירונית בבניינכם או של קרוביכם

שטר חוב סחיר

אמנם יש שטרי חוב המותרים למסחר. כלומר, ניתן למכור זכויות גבייה לשטר החוב מאדם אחד לאחר אך בשטר חוב לשכירות נהוג לעשות שימוש בשטר חוב לא סחיר וזאת כדי למנוע מסחר עם מסמך אישי שמיועד אך ורק לשם ערבות לחוזה השכירות. במקרים בהם לא מופיע בראש שטר חוב שכירות שאינו סחיר ניתן למכור זכויות השטר לגורם צד שלישי כדוגמת ארגוני פשע, שוק האפור, לווים בריבית שיסכימו לרכוש מכם זכויות ולמצוא את הדרכים לגבות את החוב במלואו דבר שלא רצוי על השוכר.

שטר חוב לשכירות בצמוד למדד

שטר חוב שכירות אמנם נחתם לצד חוזה השכירות אך במקרים רבים בהם השכירות לטווח ארוך האפקטיביות שלו הולכת ויורדת עם זמן מאחר וערך הכסף שנקוב בו הולך ויורד וערכו של הנכס עולה. במקרים בהם רוצים ששטר החוב יהיה רלוונטי לאורך זמן מומלץ להצמיד את שטר החוב למדד המחירים לצרכן / ערכו של הדולר או לערכו של הנכס בהתאם לנוחות הצדדים. עם זאת אין ההצמדה למדד מאשרת בהכרח את האפשרות לסחור בשטר.

שטר חוב לשכירות בלתי צמוד למדד

שטר חוב שכירות שאינו צמוד למדד כלשהו יהיה תקף עם הסכום הנקוב בו אך במידה וההפרה נעשתה לאחר שנים – הסכום שיתקבל לא ישתנה ויישאר זהה גם במידה ויש אינפלציה בשוק או עלייה משמעותית בערך הדולר. כאשר ערבים חותמים על שטר חוב לרוב הם יעדיפו לעשות זאת בשטר חוב בלתי צמוד למדד עם זאת הם לא קובעים בנושא ולכן לרוב נהוג להצמיד למדד המחירים לצרכן כמדד שמקובל על שני הצדדים.

>> קראו עוד: ערבות בחוזה שכירות לדירה

האם שטר חוב שימושי כערבות לחוזה שכירות?

היתרונות:

הגנה משמעותית לחוב השוכר שנהנה משטר חוב שמוכר ומאושר על ידי הרשויות בישראל שרואות בו שווה כסף ממש. כאשר מתייצבים בבית משפט בשלב מאוחר יותר ניתן להביא את שטר החוב כאישור של השוכר לתשלום סכומים גבוהים במיוחד במידה ויפר את חוזה השכירות ואותם עליו יהיה לשלם.

כאשר דורשים מהשוכר לחתום על 2 מסמכים משפטיים שכובלים את שמו ואת שמם של הערבים לנכס ולסדרה של כללים הוא לרוב יהיה זהיר עוד יותר. דבר שמבטיח למשכיר שקט נפשי בתהליך המורכב של השכרת דירה לאחר.

החסרונות

הליך משפטי ארוך מול בית המשפט שיכול לקחת גם שנים רבות עד לקבלת הכסף כפי שמובטח. במקרים רבים אנשים חותמים על מסמכים אילו ומגלים לאחר מכן שכלל לא יכולים לעמוד במובטח ובמקרים אילו נכנסים לתהליך ארוך ומתמשך מול בית המשפט עד לקבלת הכסף.

למרות חתימת השוכר וחתימות העדים יהיו מקרים בהם העדים ינסו להתנער מאחריות ולהימנע מתשלום קנס משמעותי בעבור אדם אחר קרוב ככל שיהיה אליהם ולכן הסרבול באיתורם ובגרירתם לבית המשפט לצד האי נעימות שכרוכה בתהליך מקשים מאוד על קבלת הכסף שהובטח.

שטר חוב או ערבות בנקאית?

לשאלה זו יש תשובה חד משמעית – ערבות בנקאית! ערבות בנקאית טובה עשרות מונים משטר חוב מאחר ואת הכסף ישלם הבנק ולא השוכר, ניתן לסמוך על הבנק שימצא את הדרך לגבות מן השוכר כל שקל שנדרש לשלם לכם אך אין תהליך משפטי, אין צורך בהוכחות משמעותיות יותר מידי כדי לזכות בכסף המובטח.

אם זאת, מרבית שוכרי הדירות לא ממהרים להסכים לערבות בנקאית ועושים זאת בלית ברירה (בעיקר סטודנטים) מאחר ומדובר בעלות חודשית קבועה של כמה עשרות שקלים שהבנק גובה עבור סכומי הכסף שנמצאים בסיכון מבחינת הבנק.

שטר חוב או ערבות אישית?

לשאלה זו יש תשובה חד משמעית – ערבות אישית! ערבות אישית נדרשת במקרים בהם השוכר הנו חברה בע"מ ויש חשש שבשלב כלשהו החברה תפשוט רגל ועמה החובות אליכם. שטר חוב לרוב יעשה על שמה של חברה אך במידה והיא חדלת פירעון כבר לא יהיה ערך משמעותי לשטר חוב. ערבות אישית אם זאת עוברת לבעלי החברה ולאדם שחתם אתכם על שכירות הנכס ולכן יהיה לכם כתובת ראויה אליה תוכלו לפנות ולגבות את כספכם.

בסופו של דבר, בשימוש עם חוזה שכירות סטנדרטי בה חתומים ערבים אין צורך בשטר חוב שכירות וזאת משום שלא בהכרח שזה אכן ישפר את סיכויי קבלת הכסף, במידה ואתם שוכרים ונדרשים לחתום על שטר חוב ובידוע לכם שתשכרו בנעימים ותחיו את חייכם כפי המוסכם בחוזה אין מניעה לחתום על שטר חוב בנוסף לחוזה השכירות אך יש לוודא שמדובר בשטר חוב בלתי סחיר שמהווה ערבות אישית שלכם מול המשכיר בלבד.

למה נועד שטר חוב שכירות?

לפעמים יש חוזה שכירות בו יש כללים רבים אך רק מעטים מהם חשובים ונחשבים כסעיפים עיקריים ונרצה לבטל חוזה שכירות רק במקרים בהם הן הופרו. אם זאת במידה ויש הפרה שולית בהסכם שגורמת לנו נזק עדיין  נבקש פיצוי כלשהו על כך תוך שמירה על חוזה השכירות בתוקף – בשטר חוב לשכירות ניתן לקבוע תנאים בהם הפרות שונות יחשבו כאמצעים להפעלתו של שטר החוב ומיצוי חובו של השוכר באופן בו יש לכם הגנה משפטית מלאה.

הורדת שטר חוב רלוונטי:

צריכים מומחה בדיני מקרקעין?

השאירו פרטים לחזרה:

בלחיצה על כפתור "שליחה" אני מאשר/ת חזרה טלפונית.

גרים במבנה פוטנציאלי לפינוי בינוי?

בואו לבדוק תהליך התחדשות עירונית בבניינכם או של קרוביכם

אהבתם?

שתפו למי שחשוב לכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשות יונדלן

הירשמו לניוזלטר שלנו והישארו מעודכנים

פרסמו אצלנו

חשיפה לעשרות אלפי נדלניסטים

עקבו אחרינו!

הלייק שלכם הוא השמחה שלנו

*בדיקת התאמה קצרה ללא התחייבות, לטובת זירוז הליכי פינוי-בינוי בבניין שלכם, או של הקרובים שלכם.

חדשות יונדלן

הירשמו לניוזלטר שלנו והישארו מעודכנים

פרסמו אצלנו

חשיפה לעשרות אלפי נדלניסטים

עקבו אחרינו!

הלייק שלכם הוא השמחה שלנו