3. תחבורה ועסקים מקומיים:
כאשר מסתכלים על ראשון לציון ניכר מיד שתושביה מתבססים על רכבים פרטיים ופחות על תחבורה ציבורית. לפי הלמ"ס ל50% מתושבי העיר יש רכב בבעלות פרטית. מסה קריטית כל כך של רכבים יוצרת בעיות לעתים כאשר מנסים לצאת לתל אביב בבקרים או לחזור לראשון לציון בסוף יום עבודה. הפיזור הרחב של השכונות והמרווח שפועל לטובת רמת החיים מקשה על החיים ללא רכב ולכן למעט בשכונות המערב הישן והמזרח אשר דרכם עוברת רחוב הרצל בה עוברים עשרות כלי תחבורה ציבורית מערים סמוכות ומאפשרים התניידות גבוהה ונוחה קשה מאוד להתנייד בשאר חלקי העיר.

תושבי מערב ראשון לציון חייבים להסיע את ילדיהם לחוגים השונים או אף לבתי חבריהם וזאת מאחר והמרחק גדול מידי משאפשר ללכת. אמנם ניתן לקחת במערב העיר מגוון אוטובוסים אך אלו נוטים לעשות סיבובים די ארוכים וזאת מאחר ואין ביקוש רב לתחבורה ציבורית מצד תושבי העיר שהתרגלו לרכבים פרטיים וממילא החברות אינן רוצות להוציאה אוטובוסים ריקים שגורמים להפסדים ולכן מסלולי האוטובוסים ארוכים ומעיקים. למרות זאת, לאלו הרוצים להתנייד במהירות, גם במערב העיר יש מוניות שירות מהירות ורכבות שמאפשרות יציאה נוחה מהעיר:

  • תחנת רכבת ראשונים שמשרת בעיקר את מזרח העיר
  • תחנת רכבת משה דיין שמשרת בעיקר את מערב העיר

השילוב של אוכלוסייה איכותית מאוד, אמידה וחילונית מאוד לצד שפע של מקומות עבודה, בילוי, מסחר ועוד מאפשרים לכל תושבי העיר להרגיש שייכים וכמובן לבחור להישאר להתגורר בעיר גם בעתיד. ככל שהביקוש למעבר לערים הגדולות עולה כפי שניתן להרגיש בכל העולם כך הביקוש להתגורר בראשון לציון צפוי להיות חזק יותר. ההשקעה בדור העתיד ובתשתיות טובות יותר (כולל תחבורה) שמורגשת היטב בעיר מבטיחה עתיד מזהיר לעיר הרביעית בגודלה בישראל ולא רחוק היום בו העיר תל אביב תרגיש מאוימת מאחותה ממזרח.

אין ספק, שווה להשקיע בראשון לציון. כאשר אנו משקיעים בדירה בעיר אנו משקיעים בעתיד שלה וביכולת שלה למלא אחר הצרכים שלנו. לנו אין ספק שראשון לציון אכן תגשים את מטרותיה ותמלא את החסר ותהפוך לעיר שממנה כבר אי אפשר להתעלם.