טיפים למעברי דירות שחובה להכיר

מעבר דירה

מעבר לדירה חדשה הוא אירוע מרגש אך באותה נשימה עשוי להיות מורכב ולהיות מלווה באינספור פעולות, החל מהעברת חשבונות, דרך אריזות ואיך אפשר בלי הובלה…

הכנו עבורכם את המדריך שיעשה סדר ויסייע במעבר לבית חדש תוך התמקדות במשימות שצריך לבצע ועל הדרך הנכונה לעשות את זה כך שתוכלו להיכנס לבית החדש ברגל ימין.

אריזות למעבר דירה

אריזות למעבר דירה הם הדבר הראשון שצריך להתחיל איתו מהסיבה הפשוטה שהוא אורך הכי הרבה זמן.

כדי לארוז דירה ממוצעת של 5 חדרים באופן מסודר ובלי לחץ, כדאי להתחיל בערך 6 שבועות לפני יום המעבר.

הסיבה היא שישנם הרבה חפצים ופריטים שצריך לארוז וחשוב לא פחות, גם לעשות סדר ולהבין מה נכנס לבית החדש ומה לא.

  • מה עובר ומה לא

ההמלצה היא להבין תחילה אילו חפצים ורהיטים אתם באמת מתכוונים להעביר אתכם. בשלב זה כדאי לעבור על כל הארונות, המחסן והחלקים שנהוג להשליך אליהם את כל הדברים שלא ממש בטוחים אם צריכים אותם או שלא.

לאחר שקבלתם החלטה ניתן להתחיל ולהיפטר מהחפצים שאין בהם צורך. תוכלו לעשות את זה באמצעות השלכה שלהם אך אתם יכולים להיות מופתעים לשמוע כמה החפצים שאתם לא צריכים יכולים לסייע לאחרים. לכן מומלץ לתרום ובמידה שמדובר בפריטים יקרי ערך, אפשר אפילו לפרסם אותם למכירה.

פרק זמן של 6 שבועות צריך להספיק לכם כדי לעשות סדר ולא להיתקע עם חפצים שאתם לא באמת צריכים וכך לחסוך מקום בבית החדש ואפילו בעלויות ההובלה.

  • ארגזים וחומרי אריזה

לאחר שהבנתם מה עובר אתכם הגיע הזמן להתחיל ולארוז כשההמלצה היא לעשות את זה בצורה מדורגת, משמע לחלק את המשימה לשלבים כך שתוכלו להשתלט עליה ויחד עם זאת לבצע אותה בצורה מסודרת שתבטיח אריזה בטוחה ופריקה יעילה בבית החדש.

ראשית צריך להצטייד בחומרי אריזה שונים כמו ארגזים למעבר דירה כשהכמות מן הסתם תיקבע לפי כמות וסוג התכולה שבביתכם. בדרך כלל 80 ארגזים צריכים להספיק לאריזת דירת 5 חדרים אם כי העניין מאוד תלוי במספר האנשים ובנטייה שלכם לאגור חפצים או שלא.

מרבית האנשים מחפשים בעיקר ארגזים אך בפועל יש מגוון חומרי אריזה למעבר דירה שצריך לקחת בחשבון ושיכולים לסייע לכם לארוז באופן טוב ומהיר יותר. בין חומרי האריזה הללו אפשר למנות ניילון נצמד, פצפצים, שקיות עבות וגדולות וכמובן שגם מסקינטייפ עבה וחזק לסגירת הארגזים.

את חומרי האריזה והארגזים יש לרכוש בתחילה כדי שניתן יהיה להתחיל ולארוז.

  • אריזה מדורגת

השלב הבא הוא להתחיל לארוז את החפצים אך כאן חשוב לנהל את התהליך באופן שקול כך שבתחילה ההתמקדות תהיה בחפצים שלא משמשים אתכם בשגרה. כלי מטבח ששמורים לחגים, בגדים ומצעים עונתיים, צעצועים וכל פריט אחר שככל הנראה לא תזדקקו לו עד המעבר יכול להיכנס לארגזים.

חשוב לציין שהאריזה צריכה להיות מדורגת משמע להתקדם ולארוז חפצים חיוניים יותר ככל שמתקרבים למעבר עצמו. באופן הזה תוכלו לצמצם את אי הנוחות למינימום ולארוז את הדירה באופן מסודר.

  • הפרדת חדרים

קיימת נטייה לארוז מכל הבא ליד אך זאת טעות שתעלה לכם ביוקר בשעת הפריקה והסידור של הבית החדש.

על כן מומלץ מאוד להפריד חדרים, משמע לארוז כל חדר בנפרד ולא לערבב את התכולה של החדרים השונים באותם ארגזים.

בנוסף יש לרשום על כל ארגז מה הוא מכיל כך שההתמצאות תהיה קלה במידה שתצטרכו דבר מה.

  • הכנת מזוודות ותיקים

אנו ממליצים להכין מזוודות או תיקים עם חפצים אישיים לימים הראשונים בדירה החדשה. הסיבה היא שבזמן שכל החפצים והבגדים שלכם יהיו ארוזים, עדיין תוכלו לקיים חיי שגרה לפחות עד שתסדרו את הארגזים.

תשתיות וחשבונות

התחברות לתשתיות הוא צעד קריטי בכניסה לבית חדש ועל כן עליכם להסדיר את כל החשבונות ונותני השירותים השונים ובכלל זה חברת החשמל, ארנונה (כולל מים), תקשורת לרבות אינטרנט, יס או הוט וכן חברת הגז אם יש בכך צורך.

מבחינת נותני השירותים צריך לזכור ולסגור חשבונות של ספקים שאתם לא ממשיכים איתם ולעדכן ספקים שכן ממשיכים אתכם לפחות חודש לפני המעבר.

בנוסף כדאי לשקול ולבצע סקר מחירים מפני שיכול מאוד להיות שניתן יהיה להשיג דילים טובים יותר בזמן המעבר.

הזמנת מובילים

הזמנת מובילים היא צעד קריטי שיכול להשפיע על המעבר כולו. גם כאן כדאי להתחיל ולקבל הצעות מחיר ממובילים כחודש לפני המעבר. חיפוש מובילים בשלב מוקדם כזה יעניק לכם אפשרויות רבות מהסיבה הפשוטה שמרביתם יהיו פנויים בתאריך המעבר והשעה שנוחה לכם.

מעבר לכך יש לבחור במובילים לפי מספר כללי אצבע פשוטים שיכולים לעשות הבדלים גדולים.

  1. חפשו מובילים מומלצים ואל תתפשרו על כך. ניתן לעשות את זה באמצעות האינטרנט או ללמוד מניסיונם של אנשים שאתם מכירים שנעזרו בשירותיהם של המובילים.
  2. קבלו הצעת מחיר מסודרת בביתכם הישן באופן יסודי כך שהכל יהיה ברור ולא תהינה הפתעות לאף צד.
  3. בדקו שלמובילים יש ביטוח לאורך כל התהליך. הדבר מלמד על מקצועיות ויעזור לכם להבחין בין מובילים מומלצים לבין חאפרים.
  4. וודאו שיש מספיק סבלים שמגיעים אליכם.
  5. בדקו אם השירותים כוללים גם פירוק והרכבת רהיטים במידת הצורך.
  6. חתמו יחד על הסכם שמסכם את כל הנקודות שציינו ואת המחיר והשעה. חוזה הובלה יכול למנוע הרבה בעיות ולעולם אין לוותר עליו.

אהבתם?

שתפו למי שחשוב לכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשות יונדלן

הירשמו לניוזלטר שלנו והישארו מעודכנים

פרסמו אצלנו

חשיפה לעשרות אלפי נדלניסטים

עקבו אחרינו!

הלייק שלכם הוא השמחה שלנו

*בדיקת התאמה קצרה ללא התחייבות, לטובת זירוז הליכי פינוי-בינוי בבניין שלכם, או של הקרובים שלכם.

חדשות יונדלן

הירשמו לניוזלטר שלנו והישארו מעודכנים

פרסמו אצלנו

חשיפה לעשרות אלפי נדלניסטים

עקבו אחרינו!

הלייק שלכם הוא השמחה שלנו

התחל שיחה
היי תרצה להתייעץ?
היי :)
איך נוכל לעזור לך?