הצעת מחיר לעיצוב גרפי שונה מכל תחום אחר בכך שמלבד הרובד המקצועי יש בעיצוב גרפי אמנות, והטעם האישי של כל אדם משתנה כאשר מדובר בעבודה שמוזמנת לרוב על ידי אדם אותו אתם לא מכירים קרוב לוודאי שתדרשו לכמה פגישות או טלפונים רק בכדי שתצליחו להבין מהו הכיוון אליו הוא מושך ולאחר מכן להתפלל שהעיצוב ימצא חן בעיניו.
היכרות עם הלקוח
מעצב גרפי ממוצע מקבל פניות רבות לעבודות במגוון רחב של סגנונות וטעמים ועליו לנסות לקלוע לסגנונו האישי של הלקוח. כדי לעשות עבודה טובה עליו לנסות להכיר כמה שיותר טוב את הלקוח ובמידה וללקוח יש בראש עיצוב כלשהו למצוא את הדרך לשלוף רצון זה ולהוריד אותו אל המציאות כי אחרת משך העיצוב יהיה ארוך ומתיש.
כדי להתגבר על מכשול זה נהוג להכין מעין פורמט תשאול בו מבקשים מהלקוח למלא את כל השדות הרלוונטיים לעבודה אותה הוא מבקש. פורמט זה יכיל בין השאר את שם פריט העיצוב או שם האתר שנדרש עיצוב, צבעים מועדפים על הלקוח, סגנונות עיצוב ודוגמאות לעיצובים אותם הוא אוהב, פונטים אהובים, קהל היעד אליו עבודת הגרפיקה מיועדת וכמובן מהו המחיר אותו הלקוח מעוניין לשלם.
הצעת מחיר לעיצוב גרפי בהתאם ללקוח
הצעת מחיר לעיצוב גרפי תהיה שונה לגמרי מלקוח ללקוח. המחיר יהיה בהתאם לטיב האדם כפי שנמדד בסעיף הקודם כך שלקוח קליל יקבל תמחור שונה מלקוח פרפקציוניסט שיקשה על תהליך העיצוב ויאריך את משך העבודה. במידה ומדובר באתר אינטרנט או עיצוב של עלון יהיו תמחורים די קבועים אך כאשר נכנסים לעיצוב לוגו או דמות מאוירת ועיצובים מתקדמים יותר שמכילים משמעות או מיתוג המחירים מזנקים משמעותית.
הגבלות שונות בהצעת המחיר בעבודת הגרפיקה
מאחר ולא ניתן לצפות את כלל הלקוחות ויהיו כאלו שיתגלו כקשים ומתישים חשוב לקחת מרווחי סיכון מסוימים עם כלל הלקוחות ובנוסף להגביל את הלקוח לפי שעות או כמות סקיצות מוסכמים מראש. לרוב לקוח יגיע אליכם לאחר שראה עבודות קודמות וככזה ידוע לו מה הם היכולות שלכם ובכל זאת חשוב להדגיש שיש גבולות וגם אם מדובר בחברה גדולה / לקוח חשוב מספר הלוגואים שיתקבלו – מוגבל.
מחיר לשעות עיצוב וסקיצות מעבר למוסכם
כאשר עוברים את המוסכם בסעיף הקודם יקבע מחיר קבוע מראש לפי שעות או סקיצות ומרגע זה והלאה הלקוח יהיה זהיר וימנע מהטרדות מיותרות ובכך יבטיח לכם סיום מהיר ולקוח שלאחר מעשה מרוצה. ניתן להגביל את הלקוח ובכל זאת לתת מעט יותר כך שירגיש שקיבל יחס טוב אבל צריך להימנע מדבר זה מול לקוחות חוזרים שמפתחים תלות – בסופו של דבר במידה והגדרתם חוזה בניכם הוא זה שיקבע ולכן סעיפים אילו חשובים במיוחד.
חתימה של הצדדים
לאחר חתימה של שני הצדדים על החוזה כבר לא ניתן ללכת שלב אחורה ויש לכבד את הכתוב ולעמוד במובטח. חתימה של הצדדים מאשרת את המחיר שנקבתם בהתבססות על הערכת העבודה של העומד מולכם וכן אישור רצונו והסכמתו של הלקוח בעמידה בכללים המוסכמים. אם זאת במידה ולקחתם את הזמן ולא מילאתם את העבודה כנדרש באופן רשלני אין חוזה זה מגן עליכם.
הצעת מחיר לעיצוב גרפי חשוב במיוחד. רוב רובם של המעצבים הגרפיים אינם עושים זאת ולו בגלל ההרגשה הלא נעימה ולכן ניתן למצוא דרכים להגיע לאישורים אילו באופן שמחייב גם שלא בפורמט מילולי של חוזה על ידי התכתבות בדוא"ל וקבלת אישורים לכל שלב ושלב והסכמות מהצד השני על הדברים ובכך במידת הצורך ניתן יהיה להשתמש באישורים אילו להגנתכם.