בניית אתרי נדל"ן הנה חובה עבור כל יזם / מקבלן שרוצה לזרז את שיווק הפרויקטים שברשותו. בעוד חלק ממנהלי החברות הקבלניות נוטים להיות מבוגרים יותר, קהל הלקוחות צעיר ומחובר לאינטרנט וכאשר הם שוקלים רכישה של דירה בפרויקט נדל"ן הדבר הראשון שהם עושים זה חיפוש מהיר באינטרנט כדי לגלות כמה שיותר פרטים כולל כאלו שאתם לא הצגתם להם. כאשר אנו רוצים לשלוט במידע אותו הקונים הפוטנציאליים יקבלו כדאי מאוד שנבנה אתר אינטרנט לנדל"ן – אתר שתפקידו להיות חוליה נוספת במחלקת השיווק והמכירות של הפרויקט. במידה ומתכננים את האתר היטב ניתן יהיה להגיע לקהל לקוחות רחב ובצורה בטוחה ומבוקרת כך שנוכל להעביר מסרים ברורים ולגרות את הקונים לפגישה עם איש מכירות.
במידה ואנו רוצים לבנות אתר אינטרנט עלינו לעשות זאת במחשבה תחילה ובליווי של אנשי מקצוע, על אותם אנשי מקצוע להכיר את עולם הנדל"ן והאמוציות שקשורות ברכישת דירה מצד אחד אך גם להכיר את הגולש הממוצע ולהבין איך מתקבלות החלטות בגלישה באתרים וזאת כדי שיתאפשר לכוון בדיוק לנקודה זו בו אנו מצליחים להניע את הגולש / קונה / מתעניין לפעולה כדוגמת קביעת פגישה, חיוג למשרדים לשאלות או אף ניווט למגרש עליו אתם בונים את הפרויקט כדי לראות בעיניים. אז איך עושים זאת?
ניתן לחלק את תהליך בניית אתרי נדל"ן לכמה שלבים:
- שלב ראשון: תכנון אתר נדל"ן
- שלב שני: עיצוב אתר נדל"ן
- שלב שלישי: בניית אתר נדל"ן
- שלב רביעי: אנליזה לאתר נדל"ן
נתחיל בשלבים השונים של בניית אתר נדל"ן:
1. בניית אתרי נדל"ן ברמת התכנון
תכנון אתר נדל"ן מצריך ידע מקדים שרק מעטים מחזיקים בו. על מתכנן / מאפיין האתר להיות אדם שבקיא בשני העולמות של הנדל"ן והדיגיטל באותה רמה כדי להבין את השפה ואת הדרך הנכונה לפנות אל ליבו של הלקוח. מבנה אתר נדל"ן לא חייב להיות שונה מהותית מאתר אחר אך מאחר ובאתרי נדל"ן רצוי לנסות למכור כמה שיותר ננסה לבנות עמודים מיוחדים לפרויקטים השונים בהם אנו מציגים את מפרט הדירה באמצעות אייקונים שבאמצעותם אנו מעבירים מסר במהירות רבה כיאה לאינטרנט ומצד שני שנוכל להציג תרשימים שונים שיוכלו לתת ללקוח את המידע הדרוש לו כדי לקבוע פגישה.
תכנון אתר נדל"ן מחייב התייחסות לפרטים הקטנים ביותר כדוגמת:
- מי הוא קהל היעד שלכם?
- ישראלים או תושבי חוץ?
- צעירים או מבוגרים?
- מה קהל היעד שלכם רוצה לראות?
- האם הוא רוצה פירוט רחב או רק מחיר?
- האם הוא רוצה לראות הדמיה או נתונים להדפסה?
אלו רק מקצת החישובים והשאלות שעל מאפיין האתר לשאול אתכם וזאת כדי שיוכל לבנות עבורכם תכנית עבודה מסודרת בה אתם מדברים בצורה מדויקת ללבו של הלקוח. כאשר אתם ניגשים לבחור את חברת בניית האתרים שתכין לכם את התכניות של האתר או אף תבנה את האתר כולו חשוב מאוד לבחון את האדם שצפוי לנהל את הפרויקט שלכם ולהבין ממנו שהוא אכן יודע ומבין את האינטרסים שלכם וידע איך להתייחס לקהל היעד שהגדרתם עבורו.
2. בניית אתרי נדל"ן ברמת העיצוב
עיצוב אתרי נדל"ן הנו נושא מורכב ואולי המורכב ביותר בבניית אתר בתחום בו אתם עוסקים. יש כל מיני סוגי אתרים וכולם מעבירים מסרים שונים לקהל הלקוחות. עיצוב אתר יכול לעלות יותר מבניית האתר עצמו מאחר ויש להשקיע בכל אלמנט ואלמנט באתר בדיוק כפי שמשקיעים בפרטים הקטנים בדירה. העיצוב של האתר הוא החזות שלכם, הוא מה שהלקוח רואה בפועל ורק אם נשכנע אותו שאנו רציניים שהוא יסכים לעלות איתנו שלב אחד קדימה ולהשאיר פרטים או לחייג אלינו.
אז אלו אופציות עומדות לרשותנו?
- עיצוב אתר נדל"ן סולידי ומיושר בו אנו מעבירים פרטים יבשים ללקוחות שלנו.
- עיצוב אתר נדל"ן בסגנון כהה ועם רצף של תמונות והדמיות של הנכסים.
- עיצוב אתר נדל"ן המשלב בין השניים.
תחום הנדל"ן אינו משחק ילדים וכאשר מעצבים אתרי נדל"ן עלינו להתייחס למרכיבי הקונה ולצורך האמיתי שלו מבלי לוותר על חווית גלישה נוחה בה המסר עובר במהירות רבה ככל האפשר באמצעות האינטרנט. ישנם מספר דאגות שיש בראשו של קונה דירה ועלינו להתייחס אליהם בעיצוב של האתר:
- האם הקבלן אכן גדול ויציב מספיק כדי להשקיע עמו כסף?
- האם הקבלן עושה עבודות יפות ויציבות גם לאורך זמן?
- מהו מחיר רכישה של דירות בפרויקטים של קבלן זה?
- וכן הלאה..
כאשר מעצבים אתר נדל"ן אנו שואלים את כל השאלות הללו מראש. כן, עוד בשלב הקודם של אפיון האתר. ברגע שאנו מתייחסים לשאלות אלו קל בהרבה להתחיל לעבוד על אתר שמעביר בדיוק את המסרים הללו. כדי לסבר את האוזן ניתן לראות שרוב אתרי הנדל"ן של החברות הגדולות במשק מעוצבים בצורה די דומה. חברות אלו אפיינו היטב את המסרים אותם הם רוצים להעביר וחיברו אותם עם הצורך בהעברת מסרים במהירות רבה ככל האפשר באינטרנט ולכן אנו נראה אתרים כהים מאוד עם גלריות של תמונות, וידאו והדמיות תלת מימד שמעבירות את המסרים הבאים:
- אנו חברה וותיקה מאוד בשוק הנדל"ן!
- בנינו בעבר מספר רב של פרויקטים בהצלחה!
- תראו איזה יפים הבניינים שבנינו עד היום!
- הנה דוגמאות ללקוחות שהיו שביעי רצון וגם אתם תהיו!
כן, אלו המסרים. מסרים של הרגעה וביטחון שמאפשרים לנו להתקדם אתם שלב קדימה. ולאחר שאפיינו את הצרכים שלנו והבנו מה המתחרים שלנו עושים ניתן להמשיך לשלב הביצוע בו אנו בונים את האתר ומעלים אותו לאוויר העולם:
3. בניית אתרי נדל"ן ברמת הביצוע
השלבים המקדימים נעשים עוד קודם לעבודה על האתר בפועל. כלומר, רק כעת אנו ניגשים למלאכת הבנייה של אתר נדל"ן. זהו השלב שאנו מעבירים את העיצוב והתכניות שלנו למעשים ומתחילים לכתוב קוד שמסביר לדפדפן איך להציע את האתר. באתר אינטרנט המתכנת משתמש בשפות אינטרנט ושפות אלו נותנות הוראות איך והיכן להציג כל תמונה וכל פסקת טקסט כך שיתאים לדרישות העיצוב שנקבעו בשלב הקודם.
כאשר ניגשים לבניית אתר נדל"ן חשוב להבין שיש כמה שיטות עבודה. כאשר לכל אחת מהן יתרונות וחסרונות ועליכם לבחור את זו שמתאימה לכם:
- בניית אתרי נדל"ן כקוד פתוח על בסיס מערכות ניהול תוכן (WordPress, Joomla ואחרים)
- בניית אתרי נדל"ן כקוד סגור מההתחלה במיוחד עבורכם.
- בניית אתרי נדל"ן על מערכות חיצוניות של רשתות אתרים. (אינו מומלץ)
הדרך הזולה היא גם הדרך המומלצת ביותר והיא להשתמש במערכות ניהול תוכן (CMS) קיימות ועל בסיסם לבנות את האתר. מערכות אלו ניתנים בחופשיות לכל דורש ואינם עולות כסף וחוסכות שבועות ואף חודשים של עבודת מתכנת ומאפשרת גם בעתיד להחליף עיצוב או מבנה לאתר מבלי לפגוע בנתונים שהזנתם. בניית אתר נדל"ן על מערכות אלו ייקח עד מספר חודשים והמתכנת יידרש להתאים את אותם מערכות לצרכים שלכם. לעתים ניתן לחסוך כסף רב על ידי בחירת תבנית קיימת שעוצבה ונמכרת בעשרות דולרים והתאמתה לצרכים שלכם במקום לבנות הכל מההתחלה.
הדרך היקרה תהיה לבנות את האתר כולו מההתחלה או על בסיס מערכת נתונים ללא כלי ניהול שמחייבים בנייה של האתר בשלושה נקודות קריטיות: בניית בסיס נתונים, בניית פאנל ניהול, בניית תצוגת האתר בפועל וכמובן שיש עלויות רבות לכך. מעבר לעובדה שיש עלות גבוהה יותר לשיטת בנייה זו יש גם עלויות תחזוקה וניהול גבוהות יותר מאחר וכל שינוי ודרישה מצדכם לאחר מכן תדרוש בנייה של חלק חדש במערכת בשונה ממערכות מוכנות בהם הכל מובנה וניתן להלביש תוספים במחירים מגוחכים ולרוב אף בחינם.
אנו כמובן ממליצים שתתייעצו איתנו או עם אנשי מקצוע אחרים כדי לקבל את החוות דעת שתאפשר לכם את האתר האופטימלי בסכום הנמוך ביותר.
4. בניית אתרי נדל"ן ברמת הניהול והמעקב
גם לאחר שבנינו אתר והוא נראה מצוין ונכנסים אליו לקוחות יש צורך בניהול ובמעקב שוטף אחר ביצועים. ניהול אתרי נדל"ן הנו תחום מורכב מאחר ויש להוסיף ולשנות כל הזמן נתונים ולהיעזר בשירותי מקדם אתרי נדל"ן וכותבי תוכן מהחברה או מחוצה לה כדי להעביר את המסרים בצורה אופטימלית. פעמים רבות שאנו מצליחים להניע לאתר פנימה תנועה רבה של גולשים שמתעניינים בדירות אך מאחר והאתר לא נבנה כהלכה או אינו ברור מספיק הם לא פונים אלינו.
עליכם לוודא שהאתר ברור וקריא ושניתן לפנות אליכם בשלל דרכים בצורה פשוטה וברורה ככל האפשר. במידה ואתם נעזרים באנשי מקצוע בתחום הרי שאתם יכולים להיות די בטוחים שהאתר יענה על הצרכים של הגולשים ולמרות זאת כדאי מאוד להטמיע אירועים, יעדים, ופלחים בעזרת כלי האנליטיקס השונים כדי שתוכלו לבחון ולבצע אנליזה אחת לתקופה ולזהות כשלים ולתקנם כך שיחסי ההמרה של הנכנסים לאתר יעלה וממילה תמכרו יותר.
יש לכם שאלות בנוגע לבניית אתר נדל"ן או ניהולו – פנו אלינו ונשמח לעזור לכם!