התייעצו איתנו:

ראשי / עסקאות נדלן / מכירת דירה / שיווק פרויקטים בנדל"ן: האם להשתמש בחברת שיווק פרויקטים בנדל"ן?

שיווק פרויקטים בנדל"ן: האם להשתמש בחברת שיווק פרויקטים בנדל"ן?

    adimage

שיווק פרויקטים בנדל"ן בדומה לאפיקים רבים אחרים מחייב מקצועיות, זמן ובעיקר הרבה סבלנות. כפי שחברות מסחריות מענפים אחרים בוחרים להיעזר בחברות פרסום ושיווק בכדי להגיע אל לקוחות ולבנות מותג חזק, כך גם יזמי נדל"ן וקבלנים בינוניים וגדולים נעזרים בחברות שיווק פרויקטים בנדל"ן. במאמר זה ננסה להבין האם יש צורך בחברת שיווק פרויקטים? ובמידה וכן, איך עבודתם באה לידי ביטוי.

שיווק פרויקטים בנדל"ן

כדי לשווק פרויקט נדל"ן יש צורך בניסיון מסוים בהתמודדות עם ערוצי השיווק השונים. בין אם בוחרים לשווק פרויקט בפרינט ובין אם בוחרים לשווק פרויקט במרחב הווירטואלי בלבד, צריך להבין מי הם אותם רוכשים פוטנציאליים ומה הם מעוניינים לשמוע ולראות. עלינו לפנות אל רוכשי הדירות בשפה ובזמן הנכון תוך הדגשת היתרונות המובהקים של הפרויקט שלנו על פני פרויקטים אחרים וכן כמובן להשקיע מאמצים רבים בכדי להפוך פניה של רוכש מתעניין לעסקה בפועל.

לרוב, קבלן או יזם נדל"ן משקיע את כספו וזמנו באיתור קרקע, השבחת קרקע, תהליכים ביורוקרטיים וניהול העבודה בשטח, כאשר מהלכי השיווק שמחייבים יצירתיות והתייחסות לפרטים קטנים שאינם בתחום התמחותם של היזמים נוטים להתבצע בצורה רשלנית ואו פשוט גרועה. כך בעצם מתבזבז זמן יקר ודירות אינם נמכרות בזמן הנכון ונערמים קשיי מימון מצד הבנקים השונים שרוצים לראות מכירות עליהם ניתן להסתמך ולבסוף היזם נפגע כתוצאה מהתנהלות זו.

 
צריכים עזרה? התייעצו עם המומחים של Unadlan ונשמח לעזור! 
  

ענף הנדל"ן בישראל זוכה לביקושי שיא בעשור החולף וחברות יזמיות וקבלניות מנסות להדביק את פערי הביקוש. ולמרות הביקוש האדיר, התחרות בענף הנדל"ן מורגשת היטב וכלל היזמים שואפים למכור במחיר הגבוהה ביותר וכמה שיותר מהר. שיווק פרויקטים בנדל"ן בעזרת חברות שיווק המתמחות בדיוק בכך מאפשרת לקבלנים וליזמים להתרכז ביזמות וניהול הבניה במקום להשקיע מאמצים רבים ולזכות לתוצאות טובות הרבה פחות.

האם להשתמש בחברת שיווק פרויקטים בנדל"ן?

למרות האמור מעלה, לא כל יזם או קבלן בהכרח יבחר בחברות שיווק פרויקטים בנדל"ן. ישנם פרויקטים קטנים עד בינוניים שנבנים באזורי ביקוש ובהם הדירות "מוכרות את עצמן". במקרים מסוימים אין ליזם לחץ של זמן וביכולתו לחכות זמן מה עד למכירת הנכסים תוך הנאה מעליית ערך הנכסים בזמן שעובר. ולכן, נשאלת השאלה: האם כדאי להשתמש בחברת שיווק פרויקטים בנדל"ן? התשובה כמובן תשתנה מיזם ליזם בהתאם ליכולותיו הכלכליות ולמתחם בו נבנה פרויקט הדירות…

להלן הנקודות בכדי שתוכלו לענות על שאלה זו בכוחות עצמכם:

  1. יתרונות וחסרונות בשימוש בחברת שיווק פרויקטים בנדל"ן.
  2. סוגי פרויקטים שנדרשים לסיוע של חברות שיווק פרויקטים בנדל"ן.
  3. סוגי יזמים שנדרשים לסיוע של חברות שיווק פרויקטים בנדל"ן.

נרחיב כעת בנושא זה:

יתרונות וחסרונות בחברות שיווק נדל"ן:

כמו בכל תחום אחר, יש חברות רבות שרוצות ליהנות מהרווחים הגדולים שיש לענף זה להציע. קבלנים נעזרים לא אחת בקבלני משנה וחברות נוספות לביצוע עבודות אשר אינם בתחום מקצועיותם. כפי שקבלן מזמין מסגרים להתקנת חלונות ודלתות, כך קבלן יכול להזמין חברת שיווק פרויקטים בנדל"ן בכדי להביאו אל היעד של מכירת מלוא הדירות בפרויקט. כדי לבחון את נחיצות השירות יש להכיר את היתרונות והחסרונות אשר קיימים בחברות שיווק דירות.

יתרונות בחברות שיווק פרויקטים בנדל"ן:

  • ניסיון ומקצועיות בשיווק מוצרים נדל"ניים.
  • מכירת דירות בפרקי זמן קצרים בהרבה (פריסייל).
  • היכרות מוקדמת עם קהל הרוכשים הפוטנציאליים.
  • ליווי הפרויקט משלביו הראשונים למכירה אופטימלית.
  • אנשי מכירות שיודעים למכור את הפרויקט כנדרש.
  • שקט נפשי ליזם לעסוק בעיקר ולא בטפל.

חסרונות בחברות שיווק פרויקטים בנדל"ן:

  • עלות השירות עבור היזם / קבלן.
  • עירוב אנשים חיצוניים במכירת הדירות.

במרבית המקרים אין ליזם יכולת להתחרות מול חברה המחזיקה בעובדים המתמחים בשיוווק על מרכיביו השונים. יתרה מכך, פינוי היזם מהאחריות לשווק את הנכסים מאפשר לו להגיע לתוצאות טובות יותר בעבודות הבניה ואו אף להשקיע את זמנו בהשגת פרויקטים נוספים בהמשך הדרך. היתרונות של חברות אלו באים לידי ביטוי בצורה מובהקת אך כמובן שיש לכך מחיר שעל הקבלן לשלם.

פרויקטים שמחייבים סיוע חיצוני לשיווק נדל"ן:

לא כל פרויקט מחייב שירותי שיווק. פרויקטים קטנים ובינוניים לעתים קרובות אינם מצדיקות את פעילותן של חברות שיווק פרויקטים בנדל"ן וזאת מכיוון שחברות אלו גובות מחיר לשירות על סמך הזמן המושקע ומצבת כוח האדם שפועלת על הפרויקט ומאמצי השיווק לפרויקט גדול וקטן יהיו לרוב זהים באופיים ובזמן הנדרש ולכן עלות השירות ביחס לתמורה לא מצדיקה את ההשקעה.

דוגמאות לכדאיות במספר סוגי פרויקטים:

  • פרויקט נדל"ן הכולל מספר בתי קרקע – לא משתלם.
  • פרויקט נדל"ן הכולל מספר רב של ביתי קרקע – ייתכן ומשתלם.
  • פרויקט נדל"ן  הכולל פחות מ-10 דירות – לא משתלם.
  • פרויקט נדל"ן הכולל פחות מ-100 דירות – משתלם רק באזורי הביקוש.
  • פרויקט נדל"ן הכולל יותר מ-100 דירות – משתלם.

ככל שכמות הדירות גדולה יותר כך עולה המורכבות למכירתן וזאת מאחר ויש להגיע לטווח גדול יותר ולהתמודד מול מאות ואף אלפי רוכשים פוטנציאליים. לעומת זאת, פרויקטים קטנים אינם דורשים שיווק רחב במיוחד וניתן להסתפק לעתים בפרסומת בעיתון / מקומון בכדי להגיע למספיק מתעניינים ורוכשים בפועל.

מתי חייבים סיוע חיצוני לשיווק נדל"ן:

ישנם יזמים אשר מחזיקים מצבת עובדים גדולה במיוחד ואנשי שיווק פרטיים במשכורת קבועה לצורך ביצוע מכירות בפועל. יזמים אלו יכולים לעתים לוותר על שירותי חברות שיווק פרויקטים בנדל"ן וזאת במידה ועובדי החברה מנוסים ויודעים את עבודתם נכונה. לעומת זאת, יש יזמים שמלכתחילה אינם מחזיקים במצבת כוח אדם רחבה ונעזרים רבות בחברות קבלניות נוספות ונעזרים באיש שיווק אחד לצורך מענה ישיר בחברה, במקרים אלו מומלץ להיעשר בשירותי חברות שיווק פרויקטים בנדל"ן.

בפועל, גם חברות בניה ענקיות שמחזיקות בעובדים רבים ובכללם גם במחלקת שיווק נעזרים בחברות שיווק נדל"ן. חלק מחברות בנדל"ן מחלקות את העבודה בינם לבין חברות השיווק כך שאת הפגישות בשטח ואת הפרסום באמצעי המדיה השונים מייצאים לחברה חיצונית בדומה לאופן בו שוכרים חברת פרסום ואו יחסי ציבור. לעומת זאת ישנם חברות שמעבירות את מלוא האחריות לשיווק הדירות אל חברות שיווק פרויקטים בנדל"ן כך שאין לחברה דבר בעניין מלבד אישור וחתימה על מסמכים בעת הצורך..

איך בוחרים חברת שיווק פרויקטים בנדל"ן?

יש חלוקה מסוימת שיש להכיר בין חברות שיווק נדל"ן וותיקות וגדולות ובין חברות שיווק נדל"ן צעירות ורעבות. בעוד החברות הגדולות מייצגות חברות בניה ויזמות מכל רחבי הארץ ויש להן מאות עובדים, לחברות הקטנות יש עובדים בודדים או כמה עשרות עובדים לכל היותר. יש כמובן יתרונות בחברות שיווק גדולות אך אנו ממליצים לתעדף דווקא את אותן חברות שיווק קטנות אשר יספקו לכם תמורה גבוהה יותר לכסך הן בהיבט של זמינות ומסירות והן בהיבט של היכרות עם כלי שיווק וטכנולוגיות חדשות וזאת מאחר והמערכות שלהן צעירות ובועטות ונדרשות להילחם בגופים הגדולים והמסואבים.

אנו ממליצים לבחון את חברת השיווק ומחויבותה אליכם בכל ההיבטים החשובים לכם ולקבל החלטות על סמך הצגת פרויקטים קודמים ושביעות רצון לקוחות החברה שבעניין. לא מכירים חברת שיווק נדל"ן? רוצים עזרה בבחירת חברת שיווק שעליה אנו ממליצים? השאירו פרטים ונחזור אליכם:

 
צריכים עזרה? התייעצו עם המומחים של Unadlan ונשמח לעזור! 
  

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שטר חוב שכירות | ייעוץ השקעות נדל"ן | קניית דירה | חוזה שכירות | משכנתא  | משכנתא למסורבים | לפרסום באתר |יצירת קשר: 058-5678901[email protected]   
Uwebsite - אפיון אתרים
שיווק פרויקטים בנדל"ן: האם להשתמש בחברת שיווק פרויקטים בנדל"ן?
5 (100%) 2