ראשי / עסקאות נדלן / מכירת דירה / יחסי ציבור לנדל"ן: איך בוחרים משרד יחסי ציבור לחברת נדל"ן?

יחסי ציבור לנדל"ן: איך בוחרים משרד יחסי ציבור לחברת נדל"ן?

    adimage

מחפשים משרד יחסי ציבור עבור חברת נדל"ן? להלן מדריך לבחירת משרד יחסי ציבור שיעניק לכם את החשיפה הטובה והמדויקת ביותר לקהלי היעד שאכן מעוניין בשירותים אותם חברתכם מציעה. במדריך זה אנו נבחן מה הן היתרונות בשימוש במשרדי יח"צ לצורך חיזוק המותג ואו לשיווק פרויקטים חדשים.

יחסי ציבור לנדל"ן

נתחיל בהבהרה קטנה. איש יחסי ציבור אינו פרסומאי, תפקידם של משרדי הפרסום להעניק למוצר ואו לשירות שלכם חשיפה גבוהה ככל הניתן באמצעות תוכן בעל ערך מוסף לקהלים השונים בעיתונים, ערוצי טלוויזיה וכמובן באינטרנט. עבדותו של איש יחסי ציבור תהיה להשפיע על עיתונאים וכתבים במדורים הנכונים להכנסת אזכורים וסיקורים מחמיאים למותג ואו לנכסים אותם אתם מעוניינים למכור. בעבר, זו הייתה משימה קשה במיוחד. בשנים האחרונות יש משבר באמצעי התקשורת בישראל והמשמעות היא שהם נאלצים להיעזר רבות בתכני יח"צ בכדי למלא את לוח השידורים ולכן משרדי יח"צ חדשים מוקמים מידי יום ומתחרים על לבם של בעלי העסקים..

כיום, מתוך תחרות גדלה והולכת בענף יחסי הציבור, משרדים שונים מתמחים בנישות ייחודיות וזאת בכדי לקבל דריסת רגל בשוק ולזכות בלקוחות. ישנם משרדי יחסי ציבור שמתמחים בנדל"ן ועל כך במאמר זה.

נענה על השאלות הבאות:

  1. למה צריך משרד יחסי ציבור לחברות נדל"ן?
  2. מתי צריך משרד יחסי ציבור לחברות נדל"ן?
  3. איזה סוגי יחסי ציבור צריך בחברת נדל"ן?
  4. איך בוחרים משרד יחסי ציבור לחברת נדל"ן?

למה צריך יחסי ציבור לחברות נדל"ן?

לעתים קרובות, מספר רב של קבלנים ויזמים עובדים בסביבת עבודה אחת. כך קורה כאשר נבנים שכונות חדשות. לעתים קרובות אף יותר, מספר רב של קבלנים ויזמים מתחרים במכרזים פתוחים לפרויקטים בבניין עבור חברות מסחריות גדולות. בסופו של יום, רוכש הדירה הפשוט ומקבלי ההחלטות בחברות המסחריות יידרשו לבחור את הקבלן או היזם שמתאים לצרכים שלהם וכאן בדיוק נכנסות משרדי יחסי הציבור:

יחסי ציבור נכונים יכולים להשפיע על קבלת ההחלטות של מקבלי ההחלטות ורוכשי הדירות. בעזרת יחסי ציבור טובים שאופיינו ותוכננו בצורה הנכונה, ניתן לגרום למקבלי ההחלטות לחשוב על החברה שלכם באור חיובי ובצורה טובה יותר מעל יתר החברות שמולם אתם מתחרים. המשמעות היא, שבסופו של דבר החלטות יתקבלו ללא הקשר להצעות השונות ועל סמך היכרות מוקדמת עם המותג שלכם וזאת על אף שלא בהכרח קיים לכם ערך מוסף על פני האחרים.

מתי צריך יחסי ציבור לחברות נדל"ן?

במידה ויש לכם חברה מצליחה בשוק הנדל"ן וברצונכם לקבל חשיפה גבוהה יותר באמצעי התקשורת המסורתיים, ככל הנראה הגעתם למסקנה שהדרך לשם עוברת דרך משרדי יח"צ. אך גם בתחום יחסי הציבור יש לחלק את המקצוע למאפייניו:

  1. יחסי ציבור ומיתוג – יח"צ לטובת חיזוק המותג שהנו החברה.
  2. יחסי ציבור ושיווק – יח"צ לטובת שיווק ומכירה של נכסי נדל"ן.

עליכם לבחור את סוג היחסי ציבור הרצויים לכם. כאשר, יש משרדים שמצוינים רק באחד מן המאפיינים ואחרים שמצליחים גם בשני המאפיינים. קבלת ההחלטות תיעשה על ידכם בעזרת בחינת האינטרסים של החברה:

  • חיזוק שם החברה  – יחסי ציבור באופן שוטף וקבוע לציבור הרחב.
  • שיווק פרויקטים בנדל"ן – יחסי ציבור חד פעמיים לציבור מוגדר ומפולח היטב.

איזה סוגי יחסי ציבור צריך בחברת נדל"ן?

בראש ובראשונה, כדאי לבחור בחברת יחסי ציבור שמתמחה בתחום העיסוק של החברה. כלומר, נחפש משרד יחסי ציבור שמתמחה בשוק הנדל"ן. ככל שיש למשרד יותר ידע וניסיון בשוק בו אנו פועלים, כך יכולתה להעביר מסרים בעזרת כלי המדיה השונים עולה משמעותית. אך, יש לבחור חברה אשר לא רק מכירה ועוסקת בתחום שלנו, אלא גם מכירה ומנוסה בסוג היחסי ציבור שנדרשים לנו בעת הזו.

ישנם סיבות שונות לכך שנקבל החלטה על היעזרות ביחסי ציבור לנדל"ן:

  • ניסיון לגדול ולהתפתח ולזכות בהזדמנויות נוספות.
  • ניסיון למכור מספר רב של נכסי נדל"ן במהירות רבה.
  • ניסיון להתמודד עם משבר תדמיתי בשם החברה.
  • ועוד..

האפשרות הראשונה והפופולרית ביותר הנה כמובן לפתח את המותג וליצור מודעות גדולה לקיומה של חברת הנדל"ן. עושים זאת בעזרת אזכורים בכתבות בעיתונים ובטלוויזיה ואף בהשתתפות של בעלי החברה כמומחים לדבר בתכניות שונות, עושים זאת בעזרת סיקור פעילות החברה ושילוב המלצות של לקוחות עבר, מדובר באפיק הפשוט ביותר בו משרד יחסי ציבור מחדיר לתודעה את שם המותג פעם אחר פעם כל אימת שרק אפשר.

האפשרות השנייה מוכרת בעיקר לחברות יזמיות גדולות. חברות אלו משווקות מספר רב של נכסים בו זמנית ולכן ביכולתם להחזיק במשרד יחסי ציבור בנוסף על חברת שיווק נדל"ן וככל שהפרויקטים של החברה מוכרים יותר, כך הסבירות שמשרדי המכירות ייהנו מתנועה ערה של מתעניינים. פעילות יחסי הציבור באפיק זה כוללים ידיעות ואזכורים באמצעי המדיה אך גם ולא חשוב מכך, השתתפות פעילה בירידי דירות ובמכירת דירות בשלב הפריסייל. בנוסף, ייתכן ויתווספו פעילויות נוספות כדוגמת חלוקת פלאיירים ופרסום מקומי במקומונים ובעיתוני הבוקר.

האפשרות השלישית עולה לעתים רחוקות אך היא כמובן המורכבת מכולן. התמודדות עם משברים שכוללים פגיעה חמורה בשם המותג וברצונם של מתעניינים בביצוע רכישה מהחברה. כך לדוגמה, פרסום אודות קריסת מרפסות ואו אי שביעות רצונם של רוכשים באחת מהפרויקטים של החברה, עלול להרתיע רוכשים עתידיים ובכך לפגוע בצורה חמורה ברווחיות החברה וזאת על אף שמדובר במקרה נקודתי. ניהול משברים מחייב זהירות יתרה והתמודדות בין היתר עם טוקבקים, סטטוסים ברשתות חברתיות, תגובות מדויקות לגופי התקשורת וכמובן יצירת חדשות מחמיאות על החברה בכדי להשכיח את המשבר שאירע.

איך בוחרים משרד יחסי ציבור לחברת נדל"ן?

כעת, שמבינים מה המשמעות של משרדי יחסי ציבור ניתן לנסות לבחון את המשרדים השונים ולקבל החלטות על המשרד שנכון ביותר עבורכם. בכדי לענות על השאלה בכותרת מאמר זה עלינו להתייחס למספר פרמטרים בבחירת משרד יחסי ציבור:

  • האם משרד יחסי הציבור מתמחה בנדל"ן?
  • האם משרד יחסי הציבור מתמחה בסוג השירות הנדרש?
  • האם משרד יחסי הציבור מקושר באמצעי המדיה הרלוונטיים?
  • האם משרד יחסי הציבור מחזיק בלקוחות נוספים בענף?
  • האם משרד יחסי הציבור ניהל משבר / שירות דומה בעבר?

כדי לבחור משרד יחסי ציבור שמתאים לנו. נשאל את השאלות מעלה שיגלו לנו לא מעט על יכולות המשרד לנהל את המשימה שלשמה אנו שוכרים את שירותיה. ככל שיש התמחות טובה יותר, ככל שיש ניסיון רב יותר, ככל שיש קשרים טובים יותר, כך העבודה צפויה להיעשות בצורה טובה יותר ומתוך הבנה של צרכי החברה בטווח המידי והשוטף.

איך בכל זאת בוחנים את פעילות משרד יחסי הציבור?

בעולמות הפרסום והיחסי ציבור, המשרדים מנהלים תקשורת חד צדדית עם הלקוחות ואו הציבור. כלומר, במידה והציבור מקבל מסרים לא נכונים, לא רק ששם המותג לא מתחזק אלא אף יכול להיפגע ולכן יש לכם מה להפסיד מבחירה מוטעית של יחסי ציבור.

זיהוי מקצועיות חברה תיעשה אם כך על ידי בחינת האסטרטגיה של החברה בניהול המשימה שלשמה אתם רוצים בשירותיה. במידה ומדובר בהתנהלות זהירה ומוקפדת תוך ניסיון לתקשר עם הציבור בכל שלב ושלב, במידה ופריסת היח"צ נעשית בשלבים ובין שלב ושלב נעשים מאמצי בקרה, בהחלט ניתן להיות רגועים שאכן תקבלו שירות איכותי ומבטיח. לעומת זאת, במידה ואין אסטרטגיה ואו יש התנהלות מהירה והחלטית לצד הבטחות מנופחות על הצלחה וודאית, אנו ממליצים לכם להמשיך הלאה ולחפש את משרד יחסי הציבור הבא..

רוצים להתייעץ איתנו לגבי שיווק פרויקט נדל"ן ואו בחירת משרד יחסי ציבור? השאירו פרטים:

בהצלחה

 
צריכים עזרה? התייעצו עם המומחים של Unadlan ונשמח לעזור! 
  

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שטר חוב שכירות | ייעוץ השקעות נדל"ן | קניית דירה | חוזה שכירות | משכנתא  | משכנתא למסורבים | לפרסום באתר |יצירת קשר: 058-5678901[email protected]   
Uwebsite - אפיון אתרים | WEmanage - ניהול אתרים
יחסי ציבור לנדל"ן: איך בוחרים משרד יחסי ציבור לחברת נדל"ן?
5 (100%) 1