התייעצו איתנו:

ראשי / השקעות בנדלן / השקעה בנדלן מניב / חלל עבודה משותף: האם כדאי להשקיע בחלל עבודה להשכרה (אופן ספייס)?

חלל עבודה משותף: האם כדאי להשקיע בחלל עבודה להשכרה (אופן ספייס)?

  adimage

חלל עבודה משותף (אופן ספייס) הפך בשנים האחרונות לדבר החם ביותר בתעשיית המשרדים להשכרה או במה שמכונה נדל"ן מניב ובעוד לפני כמה שנים בודדות לא יכולנו לראות מתחמים מסוגים אלו כיום יש עוד ועוד מתחמים שקמים בזו אחר זו כפטריות לאחר הגשם וזאת לאחר שהם חזו בהצלחה הפנומנלית של חברת Wework שהפכה בתוך מספר שנים לחברת ענק שחולשת על נדל"ן עסקי יקר ערך בכל רחבי העולם וכן. גם בישראל.

חלל עבודה משותף

חלל עבודה משותף (אופן ספייס) הנו בעצם משרד רחב ידיים שמאורגן, מסודר ומנוהל בקפידה לפי תקני האופנה המחמירים והעדכניים ביותר כדי לספק מענה לפרילנסרים וחברות קטנות שאינם יכולות ואו אינם רוצות להשכיר משרד שלם עבור מספר קטן מאוד של עובדים. מתחמים אלו מפולחים ומושכרים במחירים גבוהים בהרבה לעסקים קטנים ויחידים על פני השכרת שטח רחב ידיים לחברה גדולה אחת ובעצם מאפשרים ניצול טוב יותר של החלל שעומד לרשות המשקיעים.

ההבנה כיום בעולם היא שלפחות בענף ההייטק אין משמעות עוד למיקום מסוים ואין עוד צורך במשרדים נוצצים ופרטים בהם ניתן להתגאות מול הלקוחות וזאת מאחר ורוב הפגישות והלקוחות כלל לא מתרחשות במרחב המציאותי אלא בזה הוירטואלי בעזרת אין ספור תכנות שונות שבעצם מייתרות את הצורך במשרד. לעומת זאת לעובדים עצמם בודד מאוד בבית ויש רצון בקרבת אנשים ומעבר לכך הם מעוניינים בבניית קשרים ויצירת חלל עבודה משותף ליזמים ועסקים רבים יוצרת את התמהיל הנכון ביותר עבור רבים מאוד.

 
צריכים עזרה? התייעצו עם המומחים של Unadlan ונשמח לעזור! 
  

האם כדאי להשקיע בהשכרת חללי עבודה משותפים?

כיום הביקוש למתחמים אלו גבוהה במיוחד כך שנראה שלפחות בטווח הקצר עד בינוני מדובר בהזדמנות נהדרת להשקעה וזאת במיוחד מאחר ובערים גדולות כדוגמת ראשון לציון עוד אין מתחמים מסוג זה ואלו שרוצים בכך חייבים לנסוע ברכבם לתל אביב ולערים אחרות. מאחר והתמחור (אליו נגיע בהמשך) נעשה בצורת שולחנות ולא מטרים ואו משרדים יש משמעות אדירה לתכנון נכון של המרחב המשותף ובניית תכנית מדויקת לעבודה אך בסך הכולל יש בהחלט כדאיות גדולה בהשקעות אלו.

כדי להצליח בתחום מרתק וחדשני זה עלינו להבין היטב מה הם הצרכים של כל אותם שוכרים קטנים שיבואו מידי יום תחת קורת העסק שלנו ולעצב ולהתאים את מכלול השירותים בצורה הטובה ביותר כך שיבחרו בנו על פני האחרים. ככזה אנו נתמקד במספר נושאים עיקריים:

  • מיקום – יש חשיבות אדירה למיקומו ונגישותו של מתחם העבודה המשותף.
  • נראות – יש חשיבות מכרעת לנראות מקצועית וייחודיות המתחם שלכם.
  • נוחות – יש צורך בלמידה והתאמה מוחלטת של כלל השולחנות לנוחות מושלמת.
  • שירות – במתחמים אלו יש להעניק שירות ניקיון, תחזוקה, פינת אוכל ושפע דברים אחרים.

כאשר פונים לקהל רחב במיוחד של עסקים קטנים מדובר במשימה לא קלה. אמנם מרוויחים הרבה יותר כסף על כל מטר רבוע אך חשוב לזכור שיש צורך בניהול שוטף ובמתן שירות לכלל המבקרים והעובדים במתחם בכל שעות הפעילות. המשמעות היא שיש הוצאות לא קטנות והשוכר משלם לכם גלובלית ויש צורך בתמחור נכון כי אחרת אתם תצאו בהפסדים.

חלל עבודה משותף יכיל לרוב כמה מאות שולחנות ויתפרס על שטחים בגודל 2,000-3,000 מ"ר כאשר כל שולחן נהנה משטח יחסי של כ-7 מ"ר בסך הכל. כבעל עסק עליכם לחשב ולתכנן את השטחים בצורה כזו שכל אותם שוכרים יהיה מרוצה מהשירות שהוא מקבל וזאת כמובן ביחס לעלויות המשולמות:

כמה עולה לשכור שולחן באופן ספייס?

המחירון של Wework לדוגמה נראה כך:

  • דמי מנוי חודשיים: 45$.
  • שולחן משותף עם אחרים: 220$ לחודש.
  • שולחן פרטי: 325$ לחודש.
  • משרד פרטי: 450$ לחודש.

בישראל כמובן המחירים גבוהים מעט יותר אך בגודל ניתן לומר שמחיר שכירות חודשית בישראל נאה בין 1,500 ש"ח ל-2,500 ש"ח בהתאם לסוג השולחן ומדובר בסכומים לא קטנים בכלל כאשר מכפילים אותן במאות רבות של שוכרים.

בישראל כבר פועלות מספר חללי עבודה משותפים וטווחי המחירים משתנים בין אחת לשניה אך ניתן לומר שככל שמתרחקים ממרכז תל אביב המחיר יורד אט אט וזאת כמובן בגלל עלויות הנדל"ן במיקומים המבוקשים וכן ככל שהשירות בסיסי יותר כך המחירים יורדים אף הם. ניתן להציע מכלול שירותים אולטימטיבי במחיר גבוהה או שניתן לפנות דווקא להיצע שולחנות פשוטים ללא עיצוב מרשים במיוחד אך במחירים שפויים יותר.

בישראל ניתן לראות מגמה נוספת שצומחת אט אט וצפויה להשפיע על שוק זה של מתחמי העבודה המשותפים וזאת כמובן העובדה שבנייני ומשרדי משרדים להשכרה ננטשים לטובת המגדלים החדשים שהולכים ונבנים בכל מקום וכתוצאה מכך על אותם בעלי בניינים להיות יצירתיים ולחלק את השטח שבבעלותם לחברות גדולות, קטנות ויחידים. ככל שהזמן יעבור אנו נראה יותר ויותר מגדלי משרדים שמציעים קומה או שניים שיושכרו ליחידים ולא לחברות וזאת כדי לשמור על תפוסה מלאה ורווחיות גבוהה ככל הניתן בעידן תחרותי מאי פעם.

האם כדאי להשקיע בחלל עבודה להשכרה (אופן ספייס)?

אם אתם מחפשים השקעה בנדל"ן מניב ורוצים משהו ייחודי שניתן להפיק ממנו את המרב, אין ספק שהשקעה ברכישה ושיפוץ חלל עבודה משותף בערים גדולות מעבר לתל אביב תשתלם לכם מאוד ובהחלט ניתן לבנות תכנית מסודרת להצלחה בתחום חדש זה.

כדי להצליח בעסק זה יש צורך בניהול שוטף של ההשקעה והדבר אינו דומה לשום השקעה אחרת וזאת מאחר ויש צורך להתמודד עם כל כך הרבה דברים בו זמנית כדי לספק את כל המעורבים והשוכרים הרבים כך שעומדות ברשותכם 2 אפשרויות:

  1. ניהול פיזי בשטח – ניהול בכוחות עצמכם של הנדל"ן וראיה של הנדל"ן כעסק פיזי.
  2. שימוש בחברת ניהול נכסים – חברה שיכולה לנהל עבורכם את ההשקעה בפועל.

במידה ואתם רוצים להשקיע באפיק זה, כדאי מאוד שתבדקו את התחרות הקיימת, התחרות שבהתהוות וכמובן את הצורך האמיתי בשוק לשירות זה בעיר בו אתם חושבים על הקמתו. חשוב מאוד לראות את ההשקעה הזו כעסק לכל דבר ועניין שמחייב ניהול ומעקב שוטף בשונה מהשכרת משרדים לחברות גדולות למשך שנים רבות בראש שקט.

צריכים ליווי בהשקעה? רוצים חברה לניהול ההשקעה? פנו אלינו:

 
צריכים עזרה? התייעצו עם המומחים של Unadlan ונשמח לעזור! 
  

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שטר חוב שכירות | ייעוץ השקעות נדל"ן | קניית דירה | חוזה שכירות | משכנתא  | משכנתא למסורבים | לפרסום באתר | יצירת קשר: 058-5678901[email protected]