התייעצו איתנו:

ראשי / חוזים והסכמים / הצעת מחיר / הצעת מחיר באנגלית – מהו הפורמט הנכון?

הצעת מחיר באנגלית – מהו הפורמט הנכון?

  adimage

הצעת מחיר באנגלית נעשית לרוב עבור לקוח שמתגורר בחו"ל. הצעת מחיר באנגלית מאפשרת לכם לעבוד עם קהל לקוחות נרחב בארצות הברית ובאירופה ולפתח את העסק גם מעבר לים. בפעם הראשונה בה אתם נדרשים לכתוב הצעת מחיר באנגלית הדברים נראים די פשוטים שהרי כל שנדרש מכם זה לתרגם את הצעת המחיר הרגילה שלכם.. אז זהו שלא!

>>טופס הצעת מחיר באנגלית להורדה (לא טקסטואלי)

הצעת מחיר באנגלית נכתבת בצורה שונה לגמרי מהצעה סטנדרטית בישראל. בעוד אצלנו כולם מכירים את כולם ותופעת ה"סמוך עליי" רווחת הרי שבחו"ל מעוניינים בהרבה יותר. הכל חייב להיות כתוב ומפורש בהצעת המחיר והדברים חייבים להיות ברורים ונהירים היטב לצדדים, פרקי הזמן בו העבודה מתקיימת אף הם חדים ונוקשים וחריגה מהם גוררת קנסות ואף ביטול עסקה במקרים רבים ולכן חשוב להתייחס להצעת המחיר במשנה תוקף כדי שלא תאבדו את העסקה שכה חשובה לכם.

 
צריכים עזרה? התייעצו עם המומחים של Unadlan ונשמח לעזור! 
  

אז מהו הפורמט להצעת מחיר באנגלית?

 

1. מסגרת הצעת מחיר קבועה.

בראש כל עמוד יופיע תאריך בו המסמך הועבר ללקוח. זאת על מנת שתוכלו להגביל את משך הזמן בו הצעת מחיר זו תקפה. מעט מתחת נהוג להוסיף את שם כותב ההצעה ומקבל ההצעה מטעם הלקוח הפוטנציאלי.

בתחתית כל עמוד יש להשאיר מקום לחתימה של שני הצדדים, במידה ואתם רוצים בשלב מאוחר יותר להפוך הצעת מחיר זו לחוזה ממשי לעבודה כדאי שתחתמו מראש על החוזה כך שכל שיישאר ללקוח לחתום ולהחזיר אליכם כדי להתחיל בפעילות המשותפת ללא עיכובים מיותרים.

2. פתיח להצעת המחיר באנגלית

הצעת מחיר באנגלית נפתחת עם תיאור שלכם, הסבר קצר מהו הניסיון שלכם, מי הצוות שעובד על הצעת המחיר, איש קשר אתו ניתן לדבר וכמובן הזמנה למעבר על תיק עבודות או קישורים לעבודות קודמות עליהם עבדתם. תחשבו על העמוד הראשון בהצעת המחיר כאל פגישה ראשונה בה אתם מציגים ללקוח את היתרונות שלכם ומסבירים לו למה כדאי לבחור דווקא בכם על פני המתחרים שלכם.

3. תיאור כולל של השירות שהוזמן

הצעת מחיר באנגלית נפתחת עם מאין הקדמה בה נותנים תיאור קצר וקולע לעיצוב, פיתוח, מוצר, או כל רכיב משמעותי אחר – תיאור זה מיועד לבכירים בחברה כדי שיוכלו לעיין במהירות ולתת את ברכתם למהלך. תיאור זה כולל לרוב מעט מידע על הפלטפורמה וכמובן כאשר יש מידע נוסף כדוגמת עיצוב יתווסף פירוט לרמת הגימור והדיוק במראה השירות.

4. שירותים ניתנים בהצעת המחיר

לאחר שעברנו את המשוכה של ההיכרות, התיאור המהיר והפרטים היבשים ניתן לגשת לכתוב מהם השירותים אותם מקבל הלקוח. שירותים אילו יופיעו לפי סדר חשיבותם ברשימה מספרית. כך במידה ומדובר בפיתוח אתר נתחיל בעיצוב, נעבור לפיתוח המערכת ולאחר מכן נפרט את המרכיבים הנוספים שיהפכו לחלק מהמערכת המוכנה.

במקרים רבים מקבל הצעת המחיר כלל אינו מכיר את התחום ולכן חשוב מאוד לפרט על כל שירות בצורה מסודרת ואף לספק דוגמאות וקישורים למקומות בהם שירות זה ניתן כדי שיוכלו להבין בדיוק מה הם מקבלים שהרי אף אדם לא שש לחתום על הצעת מחיר בה הוא אינו מבין כל פרט ופרט בעסקה.

5. פירוט מעמיק לכל שירות בהצעת המחיר

הצעת מחיר באנגלית פונה בעיקר לחברות גדולות וללקוחות שחייבים לסמוך עליכם למרות שמיקומכם במדינה אחרת ולכן לא מספיק להם לדעת מידע כללי מלמעלה אלא חשוב להם לקבל תיאור מדויק של האופן בו כל עמוד או כל עיצוב יראה. אילו מרכיבים יופיעו באתר ואיך ניתן בשלב מאוחר יותר לשלוט בהם והאם הם ניתנים לשינוי. פירוט זה הוא חובה והצעת המחיר לא תחתם בלעדיו.

במקרים בהם עושים שימוש במערכות חיצוניות, פלטפורמות משלימות שאינם מוכרות ללקוח יש להוסיף נספח הסבר ואף דוגמאות לאופן השימוש בהם כדי שיבין האם האלטרנטיבה שאתם מציעים אכן עונה על דרישותיו וזאת עוד קודם לתחילת העבודה כדי לחסוך בתקלות מביכות לאחר מכן. דוגמה למערכות חיצוניות הן מערכות דיוור או כלי סליקה שונים שאינם בשליטת הלקוח בשום שלב ולא ניתנים לשינוי.

שדרו ללקוח את סביבת העבודה שלכם
הצעת מחיר באנגלית – שדרו ללקוח את סביבת העבודה שלכם

6.  מול מי יעבוד הלקוח ובעלות על השירות

הלקוח האמריקאי רוצה שם של איש קשר. אדם אליו יוכל לפנות בכל תקלה ובמקרים רבים אף חשוב להם לדעת מי הם הצוות שיעמול על השירות וכדאי לפרט מי הם ומה ההסמכות, ניסיון שיש בידם ופרויקטים קודמים.

במקרים רבים מדובר בשירות שנכתב בקוד סגור, כלומר הלקוח אינו בעלים על הקוד. יש ליידע את הלקוח על סוג ההסכם ובעלות על השירות לאחר מכן לצד קביעה של אחריות לתיקונים שנגרמים בין באשמת הלקוח ובין באשמת החברה המפתחת.

במקרים בהם יש שירותים נוספים כדוגמת אחסון, שירותי תחזוקה, שירותי שיווק ועוד יש להוסיף את כלל ההגבלות או האישורים הרלוונטיים כדי שההחלטה של הלקוח תעשה בידיעה ברורה מראש לזכויותיו ולחובותיו אליכם.

7. לוח זמנים לשירות בהצעת המחיר

הצעת מחיר באנגלית נסגרת במקרים רבים על פי לוח הזמנים הטוב ביותר. כאשר יש לחברה יכולות כלכליות משמעותיות, למחיר יש פחות מקום בהצעת המחיר ובמקומה נכנסת עדיפות ראשונה לפרק הזמן הקצר ביותר בה נותן השירות יכול לממש את הצעת המחיר.

חברות פיתוח גדולות חוטפות הצעות מחיר לעסקים קטנים וליחידים בגלל יכולת לעמוד בטווחי זמנים קצרים בהרבה בזכות כוח האדם האיכותי שיש ברשותו. עליכם להציע בהצעת מחיר את לוח הזמנים לשירות וכמובן לעשות זאת בזהירות מתוך שיקול פשוט – מהו הדרך המהירה ביותר שאני מספק את השירות אם זאת ללא סיכון לעיכובים מצידי שיגררו קנסות.

8. עלות השירות בהצעת המחיר

לכל לקוח יש להתאים הצעת מחיר משלו. לא ניתן להשוואת לקוח אחד ללקוח אחר. אפילו במקרים בהם שני לקוחות מזמינים שירות זהה במאפייניו יתבררו לכם שינויים בטיב העבודה ולכן חשוב לקבוע מחירים לשירות על פי האדם שמולו תתמודדו, האם הוא סובלני? האם נוח לעבוד מולו? האם יש לו דרישות רבות ושינויים? האם ניתן למשוך מעט את הדד ליין? אילו שאלות ראשונות שתדרשו לשאול את עצמכם.

הצעת מחיר לחברה גדולה מצריכה התייחסות שונה במחיר. בחברות רבות קובעים שיעבדו רק עם חברות שדורשות סכום מינימום יחסית גבוהה וזאת כדי לברור את נותני השירות הבינוניים ולכן לפעמים כדאי להציע הצעת מחיר גבוהה בהרבה מן הרגיל אצלכם וזאת כדי שיהיה לכם הזדמנות להתחרות עם שאר המתמודדות על השירות.

הצעת מחיר באנגלית מחייבת אתכם בראש פתוח לשינויים במחירים בהתאם לסוג הלקוח. לפעמים לקוח אסטרטגי שווה גם הפסד כספי. הצעת מחיר באנגלית שנעשית כנדרש תאפשר לכם לפרוץ את גבולות המדינה ולהתפתח כעסק. הצעת מחיר היא זאת שתקבע האם תסגרו את העסקה או שמה תפספסו אותה ולכן גם לאחר שהשגתם לקוח אם לא תשכילו לכתוב הצעת מחיר נכונה הרי שתאבדו את ההזדמנות ואולי אף כסף.

>> פרטים נוספים לכתיבת הצעת מחיר ובחירת לקוחות

 
צריכים עזרה? התייעצו עם המומחים של Unadlan ונשמח לעזור! 
  

2 תגובות

  1. עזרתם לי מאוד!
    חיפשתי איך כותבים הצעת מחיר בכל האינטרנט ומצאתי רק כאלו של סיכום מחיר בטבלה..

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שטר חוב שכירות | ייעוץ השקעות נדל"ן | קניית דירה | חוזה שכירות | משכנתא  | משכנתא למסורבים | לפרסום באתר | יצירת קשר: 058-5678901[email protected]